Bardienstregelement

Elk clublid van LTC de Kemphanen wordt geacht een bardienst te vervullen! Vrijgesteld hiervan zijn bestuurs- en commissieleden en 70 plussers en leden die er voor gekozen hebben om de bardienst af te kopen. We vragen dus 1 keer per jaar deze bardienst te vervullen o.b.v. slechts 3 uurtjes per jaar! Meer mag ook! Dit vragen we je om de gezelligste racketclub te zijn en te blijven! Zo kunnen we elke speelavond na het spelen nog gezellig een drankje doen! Als je bardienst draait, leer je op een gezellige manier ook andere leden kennen! De inkomsten van ons paviljoen ‘De Hut’ worden gebruikt voor sfeeracties bij diverse toernooien! Door deze inkomsten kunnen we onze contributie extra laag houden! Dus schrijf je in!  Doe het AUB voor onze bloeiende vereniging !!! 

Als alternatief kan ervoor gekozen worden om deel te nemen aan de klusdag, vlak voor het internationale Open Mix toernooi. Dit vindt plaats op een zaterdag in augustus. Hiervoor zijn 8 leden nodig.

Vanzelfsprekend kunnen leden niet verplicht worden om hieraan mee te werken. Maar zonder vrijwilligers kan de kantine niet open blijven, wordt het minder gezellig en wordt het voor de club financieel ongunstiger.
Er bestaat een mogelijkheid om jouw bardienst door iemand anders te laten vervullen. Bijvoorbeeld een lid van tennis- of padel-team. Indien van toepassing, dit kenbaar te maken via paviljoen@dekemphanen.nl

Leden die hebben voldaan aan bovenstaande ontvangen op het einde van het jaar €30,- retour.
Dit geld dus ook voor de leden die aangegeven hebben een vervanger voor hen te hebben.
Leden die al actief zijn in commissies binnen de club of bestuur, kiezen vrijwillig voor bardienst.

Bardienstplanning op maandag t/m donderdag van 20:00-23:00 en op zondag van 10:30 – 13:00 uur. (periode maart t/m oktober). Aanvang is half uur verlaat, zodat er tevoren nog getennist of gepadelt kan worden.
In september wordt het internationale Open Mix toernooi gespeeld. Tijdens deze vijf toernooidagen, zijn er tientallen vrijwilligers nodig.

Adres en contactgegevens

Het is van belang dat je adres- en contactgegevens goed vermeld staan in het KNLTB systeem. Dus bij verhuizing, ander mobiel nr. graag doorgeven aan de ledenadministratie (Monique van de Laak), via ledenadministratie@dekemphanen.nl 

KNLTB Club app

Verder is het erg praktisch om de KNLTB-app te gebruiken.
KNLTB ClubApp | Tennis / Padel
Handleiding clubapp
Veel leden zullen deze app al gebruiken om bv. de banen te reserveren.
Je kunt oa. je speel ranking bekijken, de bardienstplanning raadplegen en je activiteiten koppelen aan je agenda.

Planning voor nieuwe jaar

De jaarplanning wordt begin januari uitgezet (dit wordt ook kenbaar gemaakt via site/email).
De leden worden verzocht om 1 (verplichte*) bardienst in te plannen.
Dit kan op 2 manieren.
A. via de KNLTB app, je kunt een openstaande dienst aanklikken en je bent meteen ingepland.
B. Via de mail die alle leden begin januari ontvangen . In die email kun je dubbelklikken op een voorgestelde datum. Je ontvangt een bevestiging, mocht er geen respons komen op die dubbelklik, dan is deze dienst al ingevuld en zul je moeten kijken voor een andere datum (vandaar dat het ook praktisch is om de KNLTB app te gebruiken).

* tenzij je hebt aangegeven bij ledenaanmelding dat je geen bardienst wil draaien tegen een betaling van € 30 per jaar.

Een extra bardienst met vergoeding

Mocht in maart blijken dat er op dat moment of lopende het jaar een tekort is aan bardienstvrijwilligers, dat zal de club aan de leden gaan vragen of zij eventueel een 2e bardienst willen vervullen, zij ontvangen hier dan een vergoeding voor van € 15,- per avond (ook verrekend aan einde van het jaar). Dit geld niet voor commissie en/of bestuursleden.

Ruilen van bardienst

Als je een dienst wilt ruilen, zul je dit zelf moeten regelen (je kunt jezelf niet uitplannen via de app).
De dienstruiling moet je vervolgens doorgeven via paviljoen@dekemphanen.nl

Toegangscode sleutel ''de Hut''

Vanuit het KNLTB systeem, ontvang je ruim voor aanvang van je bardienst een herinneringsmail met informatie m.b.t. toegang tot paviljoen ‘de Hut’. 

Dank namens het bestuur en de paviljoencommissie!